April 30, 2011

Minat Sesuatu Melebihi Tahap Kemampuan


Sejak dari azali lagi... tettt! salah, tipu semua tu! semuanya bermula bila diri sendiri sudah mula pandai mengenal apa itu duit/wang. Bila dah mula pandai kira, ada duit/wang masa itulah semuanya bermula. Kumpul dari mula sehinggalah tak terkira banyaknya jumlah duit yang dapat dikumpulkan. Sanggup tahan makan, dengan alasan standart, "tengah diet" semata-mata jimat cermat untuk hanya sesuatu 'benda' yang terlalu diinginkan, minat yang terlalu sangat walau tak berkemampuan.


Tapi sekarang, tak perlu lagi diet bila dah tiba time gaji... tunggu masa yang betul-betul sesuai, nak belanja beli itu, beli ini. Maklumlah, hutang tak banyak kot... PTPTN pon entah dah berapa bulan tak bayar... *tapi masih ramai dekat luar sana yang tak bayar lagi kan* - maaf jika terasa / sentap. Makin besar gaji, makin banyak hutang kan? Kemahuan melebihi kemampuan, kemampuan tidak setanding kemahuan. 

Tapi tak salah kan? itu namanya minat... bukan memiliki sesuatu yang haram, dengan cara yang haram, atau haram di gunakan.. Hanyalah minat semata-mata...!

P/s : masing-masing ada minat yang pelik-pelik... fahamkan walau tak berapa faham.

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics