April 21, 2011

Bukan Cerita Pasal Kacang Lupakan Kulit



Lama sangat tak menulis dekat sini, idea dah semakin kurang.. hari-hari buat perkara yang terlalu rutin tapi minda masih tak berkembang. Hari-hari berselang seli dengan macam-macam hal. Sekejap ketawa, sekejap termenung, paling teruk tak boleh nak senyum. Aku masih harapkan perubahan, masa berlalu terlalu laju. Tapi masih tiada perubahan. Bosan, harap akan berubah sama macam orang lain, cuba ketepikan taraf yang ada sekarang sebab kita dalam pasukan yang sama.

Hari-hari mengharap, akan keajaiban. satu hari pon cukuplah, kerana tanggungjawab yang banyak?ramai lagi yang banyak tanggungjawab, tapi tak pernah mengakibatkan sehingga terabai dan mengabaikan. Tinggi sangat rasa ego dalam diri. Tak layak untuk itu untuk ini, hanya layak untuk sesuatu yang dipandang 'pro' . Mungkin juga malu sekiranya terserempak oleh orang lain. Bosan bila beri alasan, tak sesuai dengan fizikal diri antara yang kuat & lemah. Seterusnya akan terus mengarah! mengarah! mengarah! Lady Boss sungguh!

Kalau seperti biasa aku memang selalu akan menguji, hari ini aku sendiri di uji. Terus kaku diam, baguslah ada jugak peningkatan setelah lama di sini, barulah boleh menjadi team yang mantap. Tidaklah akan ada orang lain yang cuba untuk membeza-bezakan aku dan team sekerja bila dibelakang. Tak kira belakang aku atau sebaliknya. Bagus, syabas.. Lepas ini aku rasa lega jika dapat pergi dari sini.

P/s : tulisan datang dari tangan dengan mata dalam keadaan tertutup. tak faham? sila tutup mata. sekian

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics