January 28, 2011

Book Smart atau Street Smart? Pilihan anda?


Rasanya seperti sudah ramai yang biasa mendengar hal-hal seperti ini akan sentiasa dipersoalkan. Masing-masing ada kelebihan tak kiralah di pihak mana anda berada. Kedua-duanya sama penting, dan masih mampu untuk survive apabila sudah berada di dunia luar sana. Apa yang membezakan kita adalah peluang, bila dan bagaimana  cara hidup kita semua adalah sentiasa berbeza dan tidak sama.

Jurang itu juga kadangkala membezakan kita, ada juga yang tidak nampak bezanya. Bergantung pada diri setiap individu tersebut. Sekiranya dulu, aku rasa sudah penat untuk belajar, tidak mampu untuk memasukkan formula/rumus/jalan kerja/prinsip sesuatu yang akan dilalui oleh seseorang yang bergelar pelajar atau student, bila sudah sampai ke alam kerja, situasinya masih sama.. cara sahaja yang berbeza. Sama-sama sukar, penatnya juga sama.

Sudahlah, bosan asik menulis perkara yang sama saja, tunggu saja sebulan dari sekarang. Jika masih tidak diterima, masih ada masa untuk menunggu keputusan panggilan yang kedua. Tiba-tiba teringat akan post yang sama seperti ini bila membaca status FB tersebut di dalam list 'artis fan page' tu..terima kasih, memberi idea untuk menulis/refresh semula post yang ada sebelum ini. Untuk jawapan selanjutnya bagi situasi di atas, video ini mungkin dapat menjelaskannya kan?Enjoy!



credit : blog

P/s : follow kembali 1st unfollow friday sebelum ini.....

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics