November 16, 2010

Masanya semakin hampir, selepas itu?



Tik..Tok...Tik..Tok............. Dari bulan Jun, sampai lah sekarang..........sekejap saja kan?dan tak lama lagi, tibalah masanya itu! Lepas tu? Apa nak jadi pon jadilah...tak kisah,tak peduli....Redha saja yang aku mampu.Lagipon, semuanya itu cuma untuk sementara waktu dan sampai sekarang aku masih menunggu peluang untuk apa yang sepatutnya untuk diri aku.

Banyak perkara-perkara baru aku dapat daripada bekerja sebagai _________ .... dan juga membuka mata dan pemikiran aku selama ini...yang mana tak pernah nampak dan tahu akan cabaran mereka-mereka yang bekerja dalam bidang kerja yang sebegini....Mungkin sebab kelayakan yang diperlukan untuk mendapatkan pekerjaan seperti ini tidak setinggi tahap yang diperlukan? 

Atau mungkin kerana ada yang sengaja bersikap demikian? Owh, kenapa aku cakap begitu? Ini antara perkara-perkara yang perlu dilalui dalam kerja seharian :
  • Berhadapan dengan karenah customer-customer 'alien' yang sememangnya ingin dilayan seperti VIP.Dan juga bersikap degil dan sesuka hati ingin membuat sesuatu permintaan mengikut kepala keras mereka itu sesuka hati.
  • Perlu selesaikan masalah-masalah jiran-jiran sebelah menyebelah (department), itu masih okey kerana sifat tolong menolong itu amalan mulia.Cuma sakit hati bila jiran tersebut tidak mahu bertanggungjawab terhadap tanggungjawab mereka sendiri...Ish, gaji kan sama, buat kerja lebih gaji pon sama..Tak adil lah begitu kan? Sudah jadi tak ikhlas lah begini.
  • Staff yang semakin kurang...tapi bukan kurang hajar...jumlahnya semakin berkurang! Wahai HR,tolonglah tambahkan lagi ye...yang perlu saja untuk department tertentu.
  • Tidak kisah kerja penat dan bertambah lebih-lebih lagi bila ada stok-stok baru masuk...Cuma,kan lebih bagus jika gaji yang masuk juga sama lebih kurang dengan kerja yang sedia ada? 
Itulah masalahnya...biasa-biasa saja, mungkin bagi mereka-mereka yang sesuai dengan tahap kelayakan kerja tersebut.Cuma bagi aku, agak rugi kerana apa yang ada selama 3 tahun dulu dengan kerja sementara yang ada sekarang memang benar-benar agak merugikan. Cuma berharap agar cepatlah sampai ke tahun depan, kerana peluang yang sebenar untuk aku akan dibuka ketika itu... 

P/s : Bukan mengeluh.....

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics