November 24, 2010

Bukan terasa nak jadi,cuma layak dan gajinya agak lumayan


Beberapa minggu yang lepas, memang agak memenatkan. Seperti biasa sudah menjadi rutin tahunan di tempat kerja aku akan dibuat pemeriksaan semula stok-stok barang. Juga beberapa minggu sebelum itu akan dibuat juga pemeriksaan stok tetapi cuma sekadar di tempat-tempat tertentu sahaja, tidak keseluruhannya. Apa kaitannya aku cerita tentang hal-hal kira stok nie dengan tajuk entri di atas?

Kerana selepas semuanya selesai, akan keluarlah satu keputusan menyeluruh mengenai semua pemeriksaan yang telah dilakukan. Masa inilah, mereka yang bergelar Group Leader/ Section Leader suatu masa dulu yang pernah diberi gelaran, mereka perlu mencari sebab musabab jika berlaku kerugian disebabkan barang/stok yang sepatutnya ada tetapi tiada berdasarkan jualan yang telah dibuat.

Apa yang buat aku tak sentap sangat?fahamkan dengan teliti dialong dibawah?dialog ker?eh....

Group Leader X : Pening betul kepala memikirkan mana nak cari sebab loss/kerugian nih... nah,ko nak sangat jadi SL/GL kan?

                  Aku : Eh,tiba-tiba je? Bila masa aku cakap nak sangat jadi SL/GL? (cakap dalam hati sendiri)

Faham ke tak?Lantak lah... yang penting aku tak sentap sangat kot...luaran je tak sentap,dalaman tersentap sikit...cis,dah lah GL tu dikira yang terbaik dan berpengalaman menjadi GL.Entah bila masa dia tau aku pernah mintak position tersebut...Tetapi bukan sebab kerana kuasa yang ada... hanya kerana position tersebut sesuai dengan tahap pendidikan dan juga gajinya agak lumayan bro!...ceh...

P/s : Bila nak jadi GL nih?......

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics