May 10, 2010

Berjalan Sejauh 304 KM & Foursquare


Penat sungguh berjalan sejauh itu.. Memang tak dapat dinafikan lagi... tapi ia cumalah perjalanan dengan menaiki kenderaan 'der'.. kalau jalan kaki mau tak maut kaki saya ini. Memang nak sangat update pasal ini dari semalam tapi faham-faham sajalah kan konsep perkongsian internet dan juga bila berada di rumah orang kan..manalah sama dengan rumah sendiri.. Tempat saya pon berlambak internet, malah dekat saja nak pegi,tapi di sini (rujuk pada peta) jauh sedikit jadi baru hari ini dapat updates.

Sebab apa pergi ke destinasi itu sebab biasalah majlis perkahwinan.. Sepupu, dah kahwin dah dia.. Saya??? tak tahu lagi..nak tanggung diri sendiri pon belum tentu apalah lagi anak orang kan...Ada ke sapa-sapa dari tempat tersebut?rasa macam takda...okeyh! Sebenarnya cuma nak update sikit sahaja pasal itu tadi dan juga aplikasi foursquare ini... Apa tuh?Segi empat? tahukah anda? Pasti tahu...


Aplikasi yang memudahkan perkongsian status di mana anda berada...mungkin di tempat-tempat tertentu yang mungkin menjadi tumpuan orang ramai...atau tempat yang tak berapa pemes juga boleh di letakkan di sini.Caranya mudah sahaja..pastikan sudah memiliki akaun twitter, kalau takda pergi lah buat..senang sahaja kan.

Dan juga register akaun bagi foursquare anda di web foursquare.com .Saya cuma dapat berkongsi cara penggunaan foursquare ini bagi mereka yang mempunyai handphone dengan fungsi mobile web - wap/gprs/3g....Bagi pengguna iphone/blackberry dan seangkatan dengannya...maaf ye..


Fungsi-fungsi ringkas penggunaan foursquare - klik untuk view yang lebih besar.

1. Pertama sekali pergi ke alamat ini... http://m.foursquare.com
2.Isikan alamat email dan kata laluan anda (pastikan sudah register)
3.Setelah selesai, pada bahagian @ di atas ini..masukkan nama tempat yang anda berada sekarang.
(pastikan lokasi anda itu betul, contohnya negeri anda berada sekarang).


4. Seperti dekat atas nih, contohnya masukkan taman XXXX, tiba-tiba keluarlah tempat yang terdekat dengan taman tadi tuh..
5.Masukkan status pada kotak bertanda seru '!' tadi tuh...
6.Dah selesai masukkan, ia akan update status di mana anda berada sekarang terus ke twitter.

* tempat check in tadi boleh ditambah sekiranya rajin...maaf tidak dapat ditunjukkan disini*

P/s : menarik tak aplikasi web ini??? jom ramai-ramai meriahkan lagi....!

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics