January 1, 2010

Ingin Kelihatan Awek muda???


 10 peraturan atau syarat kelihatan awek muda (nampak muda la..)


1.Membuang angka-angka yang tidak penting merangkumi umur,ketinggian dan berat (berat sangat bahaya plak).Biarkan doktor yang risau akan keadaan itu,"itulah tugas mereka"...

2.Berkawan dengan mereka-mereka yang ceria sahaja...The grouches pull you down.(tolong translatekan untuk aku)...

3. Terus belajar. Belajar tentang komputer, kraf tangan, berkebun,apapun. Jangan biarkan otak menganggur. "Sebuah pikiran menganggur adalah bengkel Syaitan." Dan nama Syaitan Alzheimer.(translate dari google translate).

4.Merasa seronok walaupon dengan sesuatu yang biasa/simple...Jangan tension-tension.

5. Ketawa dengan kerap, dengan kuat dan sampai mengilai-ngilai...sampai termegah-megah dan kuar air mata..seronok sangat la tuh.

6.Kesedihan melanda diri, bertahan,berduka dan terus maju ke hadapan.Satu-satunya yang menjadi penguat diri selama kita hidup adalah diri sendiri...Be ALIVE while you are alive

7. Sibukkan diri sendiri dengan sesuatu yang digemari samaada bersama dengan keluarga,binatang peliharaan,kenangan indah,muzik,berkebun atau menanam bunga atau hobi-hobi lain.Jadikan rumah sesuatu tempat yang menyeronokkan.

8. Menjaga kesihatan diri, sekiranya dalam keadaan baik,kekalkan ia.Sekiranya dalam keadaan sebaliknya,tingkatkan ia...jika tidak mampu tingkatkan ia dapatkan bantuan dari mereka yang pakar.

9. Jangan pergi berjalan ke tempat yang mendatangkan rasa keresahan dan menggugat keceriaan dalam diri.Berjalan ke saja ke pusat membeli belah atau ke negara lain - luar negara asalkan tidak ke tempat-tempat yang sunyi serta menyedihkan.

10. Sentiasa menyatakan rasa sayang pada mereka-mereka yang korang sayang sangat setiap kali mempunyai peluang tersebut.


P/s : hidup bukan diukur oleh jumlah nafas yang diambil,tapi diukur oleh setiap detik kehidupan yang memuatkan nafas kita pergi.


blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics