June 26, 2011

Rasa begini, lebih baik angkat kaki




Aku dah rasa tak berapa tahan dengan situasi macam sekarang. Lepas apa yang dah jadi dengan rakan sekerja, digantung akibat kecuaian yang kalau difikirkan secara logik akal pon memang takkan dapat tahu apa jawapannya. Tempoh hukuman yang agak lama, selepas ini masih tidak tahu lagi akan dihukum perkara yang sama cuma yang peritnya sudah pasti tidak akan dibayar. Tapi kesannya pada aku dan yang lain-lain, kekurangan tenaga yang sememangnya diperlukan dalam masa-masa terdekat ini.

Boleh agaknya dilabelkan pada pengurusan yang tidak berperihatinan… Apa yang berlaku pon tidak lah memberi kesan yang dasat pada mereka yang terlibat. Cuma nampaknya pengurusan agak ragu-ragu untuk memberi keputusan yang adil kerana perkara seperti ini tidak pernah sama sekali berlaku selama mereka beroperasi untuk jangka masa yang agak lama sebelum ini. Memang sukar kan ada pengurusan seperti ini, terlalu banyak ‘songeh’ perlu dilayan.. bila dah berlaku kes-kes yang agak berat, keputusan untuk memutuskan agaklah sukar dan kadangkala berat sebelah.


Ketua aku pon seperti endah tak endah dengan keputusan seperti ini, apa yang dia kisah sangat… kerja-kerja berat bukannya dia yang perlu buat sebab semuanya balaci merangkap kuli orang bawahannya ini yang akan perlu buat juga. Memang tahu itu adalah satu tanggungjawab, tapi semua ketua pon tidak seperti dia, masing-masing sama-sama penat, sama-sama peluh, sama-sama buat kerja. Kalau berterusan rasanya lebih baik cari peluang yang lain, tak lama lagi pon akan mula kekurangan tenaga, ada rakan-rakan yang lain sudah plan untuk angat kaki dan pergi dari sini…!

Cuma harapan, dapat peluang yang lain selepas ini. Dah lama sangat melekat dengan kerja seperti ini, rasa malas pon dah semakin meningkat!

P/s : Ada kelulusan, tapi kerjanya? Hmm… hampeh!

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics