June 10, 2011

Hidup kini semakin BAHAGIA , Inilah Sebabnya

Tak tahu macam mana nak mula, tapi mudah macam mana nak akhir. Terasa hidup makin lama makin sukar, semua rasa mesti ada.. tak semestinya setiap hari adalah hari yang paling best. Tak setiap hari adalah setiap hari yang membosankan. Aku rasa semua orang pernah rasa & alami ape yang aku rasa sekarang. Bukan nak mengeluh dekat belakang, cuma sedar ruang untuk bersuara tu memang ada tapi tak sesuai untuk digunakan, lagi-lagi siapalah ko tu kan? 

Pekerja biasa, masih baru dan walaupon bukan masih mentah cuma separuh masak – nampak? dah lari topik dah nie… Kalau aku susun semula rentetan kehidupan aku, rasanya semuanya akan ada masalah yang sama. Perubahan? Mungkin dari segi kawan-kawan dan kawasan persekitaran.Kalau duk sibuk nak cakap hidup nie selalu tak adil, rasanya ramai yang rasa macam tu. Tak guna mengeluh, sepanjang kehidupan ko akan rasa tak senang.. sentiasa susah sebab tak habis-habis mengeluh. Hadapi dengan tenang… 

Tapi macam mana nak tenang bila aku disuruh buat sesuatu yang bukan diamanahkan, diberikan sedikit kata-kata yang mirip-mirip ugutan. Masalah jugak kan, bila dah jadi kuli.. ikut semua arahan walau dalam hati rasa tak ikhlas. 

Tapi ikhlas tu akan datang bila membantu rakan-rakan yang tahu memberikan kata “terima kasih”…. Rakan-rakan yang ucapkan bukannya si “Kuku Besi”…! Kalau dari post-post sebelum ini, mesti akan ada mention si “Kuku Besi”… Tahu mengarah, tak tahu untuk buat.. Teori takkan berguna tanpa sebarang praktikal…

P/s : BAHAGIA sangat, tiada satu gambaran mampu menggambarkan.... 

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics