April 2, 2013

M.O.L.E.K







Sumber : OH! Bulan , Tiz Zaqyah Razak


Molek :

Cantik, sesuatu yang tak lepas dari dipandang... menarik.... Molekkkkk... pertama kali aku dgr cara sebutan perkataan tersebut dari seorang rakan yg mempunyai dialek berlainan. Cara sebutannya sangatlah menarik seperti apa yang dilihatnya sehinggalah terkeluarlah perkataan tersebut.  

Bagi seorang lelaki, tidak kira apa jua usia, yang penting dah lepas 'potong' ye, pasti ada rasa-rasa tersebut. mudah tertarik dgn 'kemolekan' apabila ternampak akan ia di mana-mana. permulaannya saja-saja dan suka-suka, sehinggalah sampai ke satu peringkat usia, segalanya menjadi penting dan perlulah rasmi atau 'official'. ( bab couple2 tu rasanya belum lagi lah kan). cuma ia tak sama untuk setiap orang atau individu, bergantung pada ke kreatifan masing-masing. (bab yang ini, the best man win, right?)

Lupakan pasal itu semua. segalanya sekadar penerangan sahaja berkaita dengan 'molek'. hidup tak perlu rasa terlalu tertekan dengan semua itu, setiap jodoh adalah rahsiaNYA. Cuma, tertekan bila ada yang jenis 'molek' kategori perasan rasanya, penat nak layan jenis macam ini. senyuman palsu, bukan itu yang aku mahukan, aku tahu tengok cermin dan nilai didalamnya.

No hard feeling ye, aku faham semua itu. Cuma pelik, bukan kau seorang yang aku pernah jumpa dan kawan se 'molek' nya, tapi sifat perasan sangat itu, buat kan kau jadi kurang 'molek'. bukan frust atau cinta tak kesampaian? no hard feeling pada asalnya, mana datang cintanya? ini baru namanya cinta gila!

P/s : Lama tak menulis.... Gambar sekadar hiasan, tapi itu benar-benar molekkkkk!

blog comments powered by Disqus
 
Web Statistics